Image

John Ole

Strategi og design

Merkevarestrategi

En logo er ikke kommunikasjon. En logo er identifikasjon. Så hva er det som faktisk kommuniserer med betrakteren? Dette er hvor merkevare-strategi entrer arenaen. Merkevare-strategi er å dekode og forstå HVA firmaet ditt er, HVOR det vil gå og HVORFOR det vil gå dit – for så til slutt å finne ut HVORDAN dette skal gjøres. Det er kunsten å fortelle en historie, det er setningen som får den som leser til å ønske å lese resten av boka. Logoen din er kun punktumet i slutten av den setningen. Det er derfor merkevare-strategi er helt avgjørende å løse på riktig måte, så du kan være trygg på at hele firmaet ditt har et utseende som passer sammen med med både sjel og personlighet.

Men historien din forteller seg ikke selv. Til det trenger du noen til å analysere firmaet ditt og tolke hva det sier med friske øyne. En som kan se glassflasken fra utsiden. Og siden du er her, og leser dette – er det kanskje riktig å anta at du leter etter noen til å hjelpe deg med å finne og vise firmaet ditt sitt ekte ansikt. Kanskje vi er den perfekte samarbeidspartner for å gjøre akkurat det. La oss finne det ut! I tett dialog med beslutningstakerene i firmaet ditt skreller vi av lag for lag til vi sitter igjen med bare gullbitene. Og fra der av starter resten av den spennende reisen…

Identitet og logo

Visste du at du bare har syv sekunder til å gjøre et førsteinntrykk? Det betyr at du har absolutt ingen tid å miste. En bra logo er en logo som folk liker. En brilliant logo er en logo som folk husker. En godt utført logo trenger å oppfylle minst tre krav: være representativ for bransjen du er i, være minneverdig og være enkel. Men hva kjennetegner en minneverdig logo? En logo som er helt riktig for ditt firma både nå og i årene som kommer? Logoen din trenger å ha en sterk identitet samtidig som den sier så lite som mulig – jo mindre jo bedre. Logoen din skal ikke fortelle hva du gjør. Den skal fortelle hvem du er. Logoen er der for å identifisere, ikke kommunisere. Den viktigste funksjonen til en logo er å sørge for at folk husker den.

John Ole

Designtrendene vil forandres over tid, og de endres ofte fort. Derfor burde logoen din overleve alle slike trender. Vi lever ved regelen at det perfekte er oppnådd – ikke når det ikke er noe mer igjen å legge til, men når det ikke er noe mer igjen å ta bort. Med snart to tiår med erfaring forsikrer vi deg at ditt firmas visuelle framtid er i trygge hender. La oss hjelpe deg med å bygge en minneverdig identitet som tåler tidens tann.

John Ole

Print og pakningsdesign

Vi elsker print, det tar oss tilbake til røttene. Design er både ryggraden og sjelen til hvordan vi tilnærmer oss markedsføring – vi tar oss av alt du måtte trenge som visittkort, messestands, pakningsdesign, årsrapporter og promoteringsmateriell. Ved å kombinere din merkevarestrategi med din identitet gjør at vi får en ideell kombinasjon som gjør at vi kan styre firmaet ditt i riktig retning. Ved å tilføre denne kunnskapen til alt av markedsmateriell forsikrer oss om at kundene dine vil se på deg som et solid, troverdig firma som bryr som om alle fasettene i kommunikasjonen. Djevelen ligger i detaljene….

Har du allerede en logo og en visuell profil, og trenger noen til å implementere de riktig i alle kanaler? Slapp helt av, og overlat det til oss…